Skroutz & BestPrice | Πώς θα ενισχύσουν το eshop σας?

“Το αγόρασα από το internet!”
Από τις πιο συνηθισμένες απαντήσεις που ακούμε τα τελευταία χρόνια όταν ρωτάμε κάποιον από πού αγόρασε ένα προϊόν. Οπότε κάποιος λόγος θα υπάρχει που όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους μέσω internet. Το θέμα είναι πώς βρίσκουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και πώς συγκρίνουν τις τιμές ώστε να βρουν την πιο χαμηλή;

Και κάπου εδώ, έρχονται οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών. Δύο από τις κυριότερες στην Ελλάδα είναι το Skroutz.gr και το Bestprice.gr. Όποιο προϊόν κι αν αναζητήσουμε στη Google, σίγουρα στα πρώτα αποτελέσματα θα εμφανιστούν αυτές οι δύο ιστοσελίδες.
Αυτό συμβαίνει λόγο της υψηλής δημοφιλίας τους, αφού εκατοντάδες χρήστες προβάλλουν προϊόντα εκεί καθημερινά, εκτοξεύοντας έτσι την κατάταξή τους στους καταλόγους της Google. Και αφού αυτές οι ιστοσελίδες εμφανίζονται πρώτες μετά από μία αναζήτηση ενός προϊόντος, ο χρήστης κατά πάσα πιθανότητα θα τις επισκεφθεί.  Όλο αυτό δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο, ο οποίος δυναμώνει όλο και περισσότερο αυτές τις σελίδες.

Τι ακριβώς κάνουν οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών;

Οι ιστοσελίδες αυτές αναλαμβάνουν να συγκεντρώσουν προϊόντα από διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα (eshops) και να τα παρουσιάσουν με βάση την τιμή τους.
Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται ως εξής:

Οι πληροφορίες των προϊόντων δίνονται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, επεξεργάζονται και ομαδοποιούνται από την ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών και είναι έτοιμες να εμφανιστούν όταν κάποιος αναζητήσει κάτι σχετικό.
Για παράδειγμα, ένα κάποιος αναζητήσει παπούτσια Nike θα του εμφανιστούν όλες οι διαθέσιμες κατηγορίες που σχετίζονται με αυτό (ανδρικά sneakers Nike, Γυναικεία αθλητικά παπούτσια Nike, ποδοσφαιρικά παπούτσια Νike κ.α.) καθώς και όλα τα προϊόντα που σχετίζονται με τον όρο αναζήτησης με τη δυνατότητα προβολής τους βάσει αύξουσας ή φθίνουσας τιμής.

Όταν «ανοίξετε» ένα προϊόν, η ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών σας παρουσιάζει κάποιες βασικές πληροφορίες όπως φωτογραφίες, πιθανές παραλλαγές, κάποιες επιλογές για το χρήστη και διάφορα άλλα καθώς επίσης και τα ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν το προϊόν. Πρώτο εμφανίζεται το κατάστημα που παρέχει του προϊόν στην πιο χαμηλή τιμή και ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα καταστήματα, με το τελευταίο να παρέχει το προϊόν στην πιο υψηλή τιμή.
Επιλέγετε λοιπόν ποιο προϊόν σε ποια τιμή και από ποιο κατάστημα προτιμάτε και με ένα κλικ μεταφέρεστε εκεί.
Από εκεί λοιπόν θα ολοκληρώσετε την αγορά σας, εκεί θα πληρώσετε, εκεί θα δώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας και διεύθυνσης αποστολής του προϊόντος και οι διαχειριστές του θα φροντίσουν να έρθουν σε επικοινωνία μαζί σας και να σας το αποστείλουν εάν είναι διαθέσιμο. Οπότε η ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών λειτούργησε σαν μεσολαβητής, αφού απλά σας μετέφερε εκεί.

Πώς μπορώ να προβάλλω και τη δική μου επιχείρηση σε σελίδες όπως το skroutz.gr και το bestprice.gr;

Αρχικά να αναφέρουμε ότι ένα eshop δεν πάει να πει ότι εφόσον υπάρχει online, υπάρχει και στις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών. Μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα, ουσιαστικά για μία σύνδεση ενός eshop με μία ιστοσελίδα που λειτουργεί σαν μηχανή αναζήτησης των προϊόντων του, τα οποία κατατάσσει και παρουσιάζει σε σχέση με άλλα προϊόντα από άλλα καταστήματα.

Οπότε, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αρχικά θα πρέπει να παρέχει κάποια στοιχεία της επιχείρησης στη σελίδα σύγκρισης τιμών ώστε να καταχωρηθεί σε αυτή. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να παρέχετε:

  • Όνομα καταστήματος
  • Διεύθυνση (URL) ηλεκτρονικού καταστήματος
  • Λογότυπο καταστήματος
  • Τύπο επιχείρησης
  • Αριθμό Γ.Ε.ΜΗ (παρέχεται από το αρμόδιο επιμελητήριο)
  • Φορολογική Έναρξη Εργασιών σε ηλεκτρονική μορφή
  • Στοιχεία Επικοινωνίας (εντός της ιστοσελίδας)
  • Όρους Χρήσης ηλεκτρονικού καταστήματος (εντός της ιστοσελίδας)
  • Όρους αποστολών και πληρωμής (εντός της ιστοσελίδας)
  • Τρόπους πληρωμής (απαραίτητη η online πιστωτική κάρτα σε συνεργασία με Ελληνική Τράπεζα)

Στη συνέχεια θα πρέπει να παρέχετε και ένα αρχείο προϊόντων ώστε να συνδέσετε την επιχείρησή σας και τα προϊόντα της με την ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών. Πρόκειται για ένα αρχείο XML, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που θα προβάλλονται στον πελάτη. Το αρχείο αυτό, κάθε φορά που προσθέτετε, διαγράφετε ή τροποποιείτε ένα ή περισσότερα προϊόντα, θα πρέπει να ενημερώνεται μέσω του eshop σας, ώστε να ενημερώνονται και οι πληροφορίες.

Κόστη & Στατιστικά

Φυσικά όλη αυτή η διαδικασία δεν είναι δωρεάν, αφού υπάρχει και εφάπαξ κόστος συμμετοχής και αρχική αγορά αποθέματος καθώς και μία χρέωση ανά κλικ κάθε φορά που κάποιος χρήστης κάνει κλικ σε κάποιο προϊόν σας και μεταβεί στην ιστοσελίδα σας.

Κόστη όπως αναφέρονται στις επίσημες ιστοσελίδες (έως τις 16-1-2020)

Skroutz.gr
Εφάπαξ κόστος συμμετοχής: 248€
Ελάχιστη αρχική αγορά αποθέματος: 100€

Κόστος ανά κλικ: 0,06€ – 0,23€ (ανάλογα την κατηγορία του προϊόντος)

6.552.000 μοναδικοί χρήστες
977.000 αναζητήσεις ανά ημέρα
788.000 clicks ανά ημέρα

BestPrice.gr
Εφάπαξ κόστος συμμετοχής: 100€
Ελάχιστη αρχική αγορά αποθέματος: 50€

Κόστος ανά κλικ: 0,06€ – 0,09€ (ανάλογα την κατηγορία του προϊόντος)

2.305.526 μηνιαίοι επισκέπτες
2.092 καταστήματα
9.585.702 προϊόντα
4.544 κατηγορίες

Τελικά συμφέρει την επιχείρησή μου η συμμετοχή σε ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών;

Η απάντηση είναι υποκειμενική και εξαρτάται από το είδος και κυρίως από τον προϋπολογισμό της επιχείρησης.
Μία επιχείρηση θα πρέπει να ξέρει τους στόχους της, και πόσα χρήματα είναι διατεθειμένη να ξοδέψει για την προώθησή της και για την αύξηση των πωλήσεών της. Εάν είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε κάποια χρήματα με στόχο να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, τότε ναι, αξίζει.
Θα χρειαστεί όμως να επιβλέπετε συνεχώς τις τιμές των ανταγωνιστών σας και να δίνετε την καλύτερη δυνατή τιμή ώστε να καταφέρετε και να έχετε μία καλή τιμή ώστε να πουλήσετε αλλά και να έχετε ταυτόχρονα ένα αξιόλογο κέρδος.

Εάν πάλι δείτε ότι το κόστος των κλικ υπερβαίνει τα κέρδη των πωλήσεών σας, θα πρέπει πιθανώς να προχωρήσετε σε μείωση των τιμών σας ώστε να προχωράει ο χρήστης στην αγορά, ή ακόμα και να επανεξετάσετε το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, αφού ένα δύσχρηστο και μη φιλικό προς το χρήστη eshop τείνει να έχει αυξημένο ποσοστό εγκατάλειψης πριν να ολοκληρωθεί η αγορά.

Συμπέρασμα

Επομένως, μπορείτε να εξετάσετε όλα τα παραπάνω και να δείτε ποια αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή για την επιχείρησή σας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι δυνατότητες προώθησης μέσω των ιστοσελίδων σύγκρισης τιμών, είναι πολλές και αν εκμεταλλευτούν σωστά και με μεθοδικότητα, μπορούν να σας φέρουν αρκετά υψηλά κέρδη.

 

Πηγές: https://merchants.skroutz.gr/merchants/
https://merchants.bestprice.gr/

Ετικέτες: , , , , , , , ,